Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی رکود کامل در بازار آجیل/ قاچاق؛ علت گرانی بادام هندی

رکود کامل در بازار آجیل/ قاچاق؛ علت گرانی بادام هندی

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار همدان گفت: آجیل شب عید مورد نیاز مردم به فراوانی وارد بازار شده اما متاسفانه استقبال مردم از این کالا بسیار کمرنگ است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمد ارغوان با بیان اینکه قیمت انواع آجیل نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است تصریح کرد: بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف و سازمان صمت به صورت روزانه بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار همدان در واکنش به قیمت بسیار گران بادام هندی در بازار اظهار داشت: واردات بادام هندی از مجرای قانونی انجام نمی‌شود و موجودی‌های بازار نیز به صورت قاچاق وارد شده است.
ارغوان با بیان اینکه شیوع کرونا در سال گذشته خسارت مالی زیادی به صنف ما وارد کرد گفت: امسال نیز اگر وضعیت بازار و تقاضا به همین منوال ادامه یابد بدون شک بسیاری از کسبه با خطر ورشکستگی مواجه می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه تمام آموزش‌های بهداشتی و مباحث مربوط به پیشگیری از کرونا در اختیار واحدها قرار گرفته است تصریح کرد: برای حفظ سلامتی کسبه و مردم، ورود افراد بدون ماسک به داخل مغازه‌ها ممنوع اعلام شده است.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار همدان با بیان اینکه مردم آجیل مورد نیاز خود را از واحدهای معتبر و دارای پروانه کسب خریداری کنند اظهار داشت: برخی فروشگاه‌ها در روزهای پایانی سال رشته خود را تغییر داده و مغازه خود را به صورت مقطعی تبدیل به آجیل فروشی می‌کنند.
ارغوان با اشاره به اینکه سود قانونی کاسبان از فروش آجیل و خشکبار 12 درصد است، عنوان کرد: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و گرانفروشی، تیم‌های نظارتی ما بر فعالیت واحدها نظارت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه مردم خریدهای شب عید خود را به روزهای پایانی موکول نکنند تصریح کرد: از کسبه تقاضا داریم به منظور حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پیشگیری از ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها، فضا را مدیریت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن