Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ذخیره روغن همدان تا 1400 تامین شده است

ذخیره روغن همدان تا 1400 تامین شده است

رئیس سازمان صمت همدان با بیان اینکه در ۱۲ روز گذشته هزار و ۵۹۸ تن روغن خوراکی توزیع‌شده و توزیع به‌صورت روزانه همچنان ادامه دارد گفت: ذخیره روغن استان تا ۱۴۰۰ تامین شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حمیدرضا متین درباره وضعیت مرغ در همدان و نبود آن در بازار اظهار داشت: اینکه می‌گویند مرغ در مرغداری بود اما در بازار نبود ضعف سازمان صمت نیست بلکه برعکس است چراکه اگر صمت کنترل نمی‌کرد مرغ وارد بازار همدان نمی‌شد و به استان‌های دیگر می‌رفت چراکه اختلاف قیمت مرغ در آن روزها با دیگر استان‌ها هفت هزار تومان تفاوت داشت.
رئیس سازمان صمت همدان عنوان کرد: بازرسان سازمان صمت شبانه‌روزی پای‌کار هستند و از پنج اسفندماه نیز با ورود به مسئله توزیع مرغ و تخم‌مرغ ضمن جریمه کردن واحدهای متخلف تلاش کردیم مرغ باقیمت مناسب به دست مردم برسد.
وی با تشریح مشکلات موجود برای توزیع گوشت مرغ در استان و پایین بودن قیمت گوشت مرغ در همدان نسبت به استان‌های دیگر بیان کرد: به مرغداران گفتیم شما به ما 25 تن مرغ دهید تا نیاز بازار استان برطرف شود و باقی را به خارج از استان صادر کنید.
متین با اشاره به اینکه از آن زمان تاکنون 54 پرونده تخلف تشکیل‌شده و موردبررسی قرارگرفته است اظهار داشت: عمده این پرونده‌ها که مربوط به 212 واحد صنفی مرغ فروشی می‌شود بنابرگزارش‌هایی که از طریق مردم به سامانه 124 گزارش‌شده، تشکیل‌شده است.
وی درباره وضعیت آرد و نان نیز گفت: ما به‌شدت این مسئله را بررسی کرده و نظارت‌های لازم راداریم به همین دلیل آرد همدان با اندکی اختلاف قیمت تنها در اختیار نانوایی‌ها قرارگرفته و برای پخت نان مصرف می‌شود.
رئیس سازمان صمت همدان با اشاره به اینکه آرد در مرز ایران به قیمت 330 تومان فروخته می‌شود مطرح کرد: برای بحث آسیابانی 70 درصد یارانه و برای برق یک‌بیستم یارانه پرداخت میشود که البته این موارد یارانه‌های پنهانی است که دیده نمی‌شود بااین‌وجود هنوز مشکلات بسیاری وجود دارد کما اینکه به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و به‌صرفه نبودن کار برای نانواها افزایش قیمت نان نیز در دستور قرار دارد.
وی درباره مسئله کمبود روغن در بازار همدان نیز عنوان کرد: ما هیچ‌گونه کمبودی در این عرصه نداریم اما مردم به دلیل ضعف مادی بارها به فروشگاه‌ها مراجعه کرده و اقدام به خرید چندباره روغن می‌کنند به‌گونه‌ای که فقط در یک مورد تنها در یک روز 80 تن روغن توزیع شد اما بعدازظهر همان روز یک عدد روغن در فروشگاه‌های هدف پیدا نمی‌شد.
متین بابیان اینکه در این بخش ما توانایی برخورد با مردم را نداریم و چنین اجازه‌ای نیز قانون به ما نداده است، اظهار داشت: ذخیره روغن ما برای استان تا 1400 مهیا و آماده است و در این مسئله هیچ کمبودی نداریم کما اینکه با تولید روزانه 150 تن روغن چهار استان دیگر را پشتیبانی می‌کنیم.
وی بیان کرد: در 12 روز گذشته هزار و 598 تن روغن خوراکی توزیع‌شده و توزیع به‌صورت روزانه همچنان ادامه دارد.
رئیس سازمان صمت همدان افزود: توزیع روغن در شهرستان‌ها و روستاهای استان انجام‌شده و یا در حال انجام است تا مشکلی در این بخش برای مردم پیش نیاید.
متین درباره وضعیت برنج و نحوه توزیع آن با اشاره به اینکه برنج هندی باقیمت 18 هزار و 500 در بین اقشار کم درآمد و کارخانه‌ها توزیع می‌شود گفت: از توزیع این نوع برنج در بازار امتناع کرده‌ایم که چراکه با این کار مشکلاتی ایجاد می‌شود.
وی مطرح کرد: سهمیه برنج پاکستانی استان نیز به مقدار 5 هزار 821 تن در نظر گرفته‌شده که از این مقدار 3 هزار و 892 تن توزیع‌شده است.
رئیس سازمان صمت همدان بابیان اینکه در بخش مرغ منجمد نیز تا 25 اسفند روزانه 120 تن مرغ منجمد در بازار توزیع می‌شود افزود: از 25 اسفند تا پایان این ماه قرار است روزی 200 تن مرغ منجمد را از مرغداران تحویل بگیریم.
متین تصریح کرد: باوجود پایین آمدن نرخ دلار، قیمت کالاها بالا رفته است که متأثر از سیاست‌های اقتصادی کشور مبنی بر محدودیت واردات به دلیل کمبود ارز و دیگر مسئله‌ها است.
وی با تشریح وضعیت کنونی بازار و مشکلات به وجود آمده برای سرمایه‌گذاران مطرح کرد: اگر مشکلات ارزی کشور برطرف شود بسیاری از مشکلات نیز برطرف می‌شود‌.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن