Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پرداخت وام ۵ میلیونی به نیازمندان

پرداخت وام ۵ میلیونی به نیازمندان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مردم سالانه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در ابعاد مختلف کمک می‌کنند، اما برای تداوم کمک به نیازمندان وام ۵ میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه داده می‌شود که حداقل آورده ما در این زمینه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان است.

به گزارش "همدان نیوز"، پرویز فتاح در مراسم افتتاحیه صندوق قرض‌الحسنه ولایت گفت: مردم سالانه بیش از 2 هزار میلیارد تومان در ابعاد مختلف به صورت صدقه، زکات، طرح اکرام، ادغام، طرح رمضان و... کمک می‌کنند، اما در تمام این طرح‌ها یکبار انجام می‌شود و به اتمام می‌رسد، در صورتی که صندوق قرض‌الحسنه اینگونه نیست.

وی ادامه داد: راه‌اندازی چنین صندوقی با روحیه مردم سازگارتر است، ثوابش هم بیشتر است. وضعیت بانک‌ها و صندوق‌ها به گونه‌ای نبود که بانک مرکزی بتواند به راحتی مجوز تأسیس صندوق بدهد، اما امروز این فرصت برای مردم و مسئولان فراهم شده که می‌توانیم از این ظرفیت برای مردم نیازمند استفاده کنیم و با شناختی که از مردم داریم، کمک‌رسانی به خوبی انجام خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: شرایط صندوق قرض‌الحسنه ولایت به اینگونه است که در هیأت امنای کمیته امداد تصویب شده و به معنای واقعی قرض‌الحسنه خواهد بود، ما تبلیغات و جشن نداریم، خیلی از افراد ناشناس می‌آیند و کمک می‌کنند. هزینه کارمزد در این صندوق به شدت پایین است و به مراجع عظام و مردم از این بابت اطمینان داده می‌شود.

فتاح گفت: سقف وام قرض‌الحسنه 5 میلیون تومان است، ما فعلاً می‌خواهیم تعداد وام‌ها را افزایش دهیم. در آینده سقف وام کارگشایی بیشتر خواهد شد. در این صندوق، مردم می‌توانند به هر کسی که می‌خواهند وام را بدهند، در هر صورت تشخیص به ما واگذار می‌شود و ما به افراد نیازمند می‌دهیم.

وی افزود: در بانک مرکزی 100 میلیارد تومان از منابع کمیته امداد به عنوان تضمین این صندوق، سپرده‌گذاری کرده‌ایم و حداقل آورده برای شروع کار، بالای یک‌هزار میلیارد تومان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مجوزی که از بانک مرکزی گرفته‌ایم برای 36 شعبه است، البته توافق اولیه 50 شعبه بوده است که بعد از ادامه کار و آشنایی با روند آن می‌توانیم در سایر استان‌ها هم این صندوق را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: صندوق قرض‌الحسنه ولایت در این مرحله در همه شهرستان‌ها باجه خواهد داشت و تمام نیروی انسانی آن تأمین شده است. مکان‌هایی هم که داریم سعی شده از کمیته امداد تأمین شود. همچنین تمام ضوابط بانک مرکزی رعایت شده است.

منبع: فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن