Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی تمدید شد

ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی تمدید شد

رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: طرح ترخیص(آزادسازی) موتورسیلکت‌های توقیف شده(رسوبی) در پارکینگ‌ها که منع قضایی ندارند، تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ سیدجواد حسینی اظهار داشت: اجرای طرح ترخیص موتورسیکلتهای توقیفی فاقد دستور قضایی ۱۷ آبان امسال و برای مدت ۲ ماه آغاز شد که زمان اجرای آن برای یک ماه دیگر(پایان بهمن) تمدید شده است.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح، بیش از ۹ هزار دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ های استان همدان که دستور قضایی برای توقیف نداشتند، ترخیص و تحویل مالکان شده است.
رئیس عملیات پلیس راهور استان همدان گفت: برای اجرای بهینه این طرح و ترخیص شمار بیشتری از موتورسیکلت های توقیفی مشمول، از ظرفیت سامانه پیامکی نیز استفاده و برای مالکان(در صورت امکان و وجود شماره تلفن همراه در سوابق) پیامک اطلاع رسانی مبنی بر اقدام برای ترخیص ارسال شده است.
سرهنگ حسینی تصریح کرد: البته بسیاری از موتورسیکلت های توقیف شده در اختیار مالک اصلی(صاحب سند) نبوده و به اشخاص دیگر بدون انتقال رسمی سند واگذار شده است و همچنین رخی از این موتورسیکلت ها دارای پلاک قدیمی و یا کلا فاقد پلاک هستند و شماره تماسی از فرد مالک در اسناد مربوطه ثبت نشده است.
وی اظهار داشت: بسیاری از این موتورسیکلت ها به دلیل احراز تخلف نداشتن مدارک و مستندات مالکیت، بیمه نامه، گواهینامه و  یا جرایم بالا توقیف شده اند که و مالکان برهمین اساس اقدامی برای ترخیص موتورسیکلت توقیفی خود نکردند.
رئیس عملیات پلیس راهور استان همدان افزود: طرح آزادسازی موتورسیلکت‌های بدون منع قضایی با هدف ارائه تسهیلات ویژه به این قبیل افراد اجرایی شده به نحوی که موتورسیکلت توقیف شده با اخذ تعهد مبنی بر عدم تکرار تخلف(استفاده بدون گواهینامه و بیمه نامه) ترخیص و تحویل مالک می شود.
سرهنگ حسینی ادامه داد: همچنین دراین طرح، تسهیلات ویژه ای برای ترخیص موتورسیکلت های توقیف شده به دلیل رقم بالای جریمه از جمله بخشش مبلغ مربوط به ۲ برابر شدن اصل جریمه، درنظر گرفته شده است.
به گفته وی، همچنین اگر مجموع جریمه معوق موتورسیکلت پس از بخشش و کسر رقم مربوط به افزایش ۲ برابری، بیش از ۵۰۰ هزار تومان باشد، قسط بندی شده و مالک مابقی جریمه را در قالب اقساط مشخص پرداخت می کند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن